16.07.2020.
 
Błędy w odchudzaniu po czterdziestce PDF Drukuj Email
Redaktor: Marta Gür   
04.10.2014.
     Zaokrąglone biodra, oponka na brzuchu, masywne uda itp. Nie tak wyglądałyśmy kiedyś. Mając 40 lat, kilogramy znaczenie łatwiej odkładają się w naszym ciele. Zaczynamy więc najczęściej głodówkę lub drastyczne diety, których skutkiem jest… efekt jo-jo. Aby go uniknąć, należy odchudzanie właściwie i rozsądnie zaplanować.   
 „Czterdziestka” to przełomowy moment w życiu wielu kobiet. Z wiekiem przychodzi mądrość, także doświadczenie życiowe. Stajemy się pewniejsze siebie i tego, czego oczekujemy od otoczenia oraz nas samych. Niestety, jest to również czas, w którym nasz organizm zaczyna inaczej funkcjonować. Zmniejsza się jego zapotrzebowanie na kalorie, o czym często się zapomina, przez co mimowolnie przybieramy na wadze. Kiedy nie mieszcząc się w ulubione ubrania, zauważamy te dodatkowe kilogramy, stawiamy sobie jeden cel: wrócić do dawnej figury. Metoda nie ma znaczenia, ważny jest efekt. Tu zaczynają się problemy.
             Co robimy źle?
Najczęściej popełniane błędy przy odchudzaniu w tym wieku wynikają z braku wiedzy i niewłaściwego podejścia. Są to:
      Źle założone cele. Zakładamy, że spektakularne efekty przyjdą w ciągu kilku dni czy tygodni. Aby je osiągnąć, obracamy nasze życie do góry nogami. Dieta, wysiłek fizyczny, brak czasu dla siebie i rodziny… Z czasem przychodzi zmęczenie i frustracja.  Cele odchudzania powinny być odpowiednio dopasowane do naszych możliwości i właściwie rozłożone w czasie. 
     Drastyczne diety. Gwałtowna zmiana dziennego menu sprawia, że ciężko nam się do niego przyzwyczaić, czujemy się ciągle głodne. (…)
    Więcej w numerze 31 Porad na zdrowie 
                                                                                                Marta Gür



Zmieniony ( 02.01.2015. )
 
Jesienne maseczki PDF Drukuj Email
Redaktor: Aleksandra Naczk i Marta Kras   
04.10.2014.
     Za oknami panuje złota polska jesień lub jej brzydsze oblicze, z pochmurnym niebem i przenikliwym, zimnym wiatrem. Ale mimo to, tylko w tym okresie, możemy podziwiać złote renety, ognisto-pomarańczowe dynie, fioletowe węgierki i soczystą żurawinę. Wszystkie te owoce i warzywa łączy duża zawartość witaminy C - tak potrzebnej do wzmocnienia naszej odporności przy zmiennej pogodzie. Witamina C nie tylko powinna nam się kojarzyć z leczeniem przeziębienia, również jest szeroko stosowana w kosmetykach. Jest silnym antyutleniaczem, czyli walczy z rodnikami niszczącymi skórę, powodując pojawianie się na jej powierzchni zmarszczek. Dodatkowo silnie wzmacnia naczynka krwionośne, więc nie pękają one tak szybko na mrozie i wietrze. Nie tylko jedzenie pomarańczy i cytryn (które tak naprawdę wcale nie zawierają tak dużo witaminy C) gwarantuje nam dostarczenie tej witaminy, powinniśmy korzystać również z naszych naturalnych i krajowych produktów.
       Polecamy dwie maseczki, które zrobione z tego co mamy w kuchni, odżywią i wzmocnią nas nie tylko od wewnątrz. Bazą pierwszej z nich jest świeża żurawina, którą po zblendowaniu należy zmieszać z jogurtem naturalnym (naturalny kwas mlekowy wygładzającym powierzchnię skóry twarzy) oraz z łyżeczką naturalnego miodu. (…)
Więcej numerze 31 Porad na zdrowie

                             Aleksandra Naczk. Marta Kras
                                             www.3flos.pl 

Zmieniony ( 02.01.2015. )
 
Naturalne kosmetyki z warzyw PDF Drukuj Email
Redaktor: Magdalena Przybylak-Zdanowicz   
04.10.2014.
Odżywka z nalewki cebulowej dla kruchych włosów
Działanie: wzmacnia, wygładza, poprawia kondycję włosów
Medycyna ludowa na słabe i kruche włosy zalecała przed myciem wcieranie w skórę głowy soku z cebuli. Zamiast soku można było wykorzystać także plasterki cebuli. Cebula zawiera m.in. dużo siarki, która sprawia, że włosy stają się mocniejsze i zdrowsze. 
Zamiast cebuli lub świeżego soku z warzywa można wcierać we włosy cebulową nalewkę. By ją przygotować należy wybrać dorodną cebulę, pokroić w plasterki, włożyć do słoja i zalać wódką 40%, całkowicie przykrywając warzywo. Nalewka jest gotowa po ok. 2 tygodniach. Płyn wcierać w skórę głowy i włosy przed każdym myciem. Używać tylko ilości niezbędnej do jednego wtarcia, resztę nalewki pozostawić w słoiku razem z cebulą. Stosowanie nalewki jest wygodniejsze, a efekty porównywalne jak przy kuracji samym warzywem lub jego sokiem. Do nalewki z cebuli można wrzucić trochę pokrojonej świeżej pokrzywy i skrzypu. Wtedy odżywka będzie jeszcze skuteczniejsza i zyska ładniejszy zapach.
Tonik z soku z marchwi na piękną skórę
Działanie: poprawia koloryt, ujędrnia, działa przeciwzmarszczkowo
Świeżo wyciśnięty sok z marchwi to dobry kosmetyk do pielęgnacji skóry twarzy i dekoltu. Najszybciej i najwygodniej jest zetrzeć warzywo na drobnej tarce, potem wycisnąć sok przez gazik tak, aby powstała odpowiednia ilość do jednorazowego przemywania skóry. Można także pozostawić sok na skórze przez kilkadziesiąt minut, by się całkowicie wchłonął. 
Więcej w numerze 31 Porad na zdrowie
Magdalena Przybylak-Zdanowicz
Fragmenty z książki „ABC kosmetyki naturalnej” 

Zmieniony ( 02.01.2015. )
 
Zmiana nawyków daje efekty PDF Drukuj Email
Redaktor: Jolanta Łuczkowska   
04.10.2014.
      Czasem niewiele potrzeba, aby pokarm stał się bardziej wartościowy. Oto dalszy ciąg praktycznych porad dietetyczki. 
      Jedz więcej surowych warzyw i owoców. Dodawaj surówkę czy sałatkę warzywną do każdego posiłku, a owoce zjadaj na  drugie  śniadanie  lub podwieczorek. Zbyt mała ilość surowych produktów powoduje brak witamin i enzymów oraz błonnika będącego naturalnym sprzymierzeńcem  jelit. 
      Wystrzegaj się dań zbyt gorących lub za zimnych. Popełniamy błąd jedząc produkty prosto z lodówki, bez ocieplenia w temperaturze kuchennej. Najkorzystniejsza  dla trawienia  jest temperatura  jaką mamy w jamie ustnej. 
Cały dzień „na kanapkach” to błąd. Organizm potrzebuje przynajmniej jednego ciepłego posiłku dziennie. Korzystne są ciepłe kolacje np. zupy, kasza, leczo  z surówką.
Nie zastępuj głównego posiłku przekąskami (drożdżówki, pączki, batony). Jedzenie słodyczy powoduje, że  nadmiar  glukozy przedostaje się do krwi, co grozi cukrzycą  typu 2.  Słodycze są pokarmem dla grzybic jelit  (…)
Dokładnie gryź i żuj pokarm. Rozdrobniony, połączony ze śliną gwarantuje lepsze trawienie, bez wzdęć i wypchanego brzucha. Ślina jest płynem ustrojowym, ułatwiającym  trawienie oraz wchłanianie  pokarmów. 
 Zrezygnuj z żucia gumy. Zwłaszcza  między posiłkami.  Żucie gumy i wydzielanie nadmiernej  ilości śliny jest fałszywym alarmem dla żołądka,  trzustki, wątroby i  jelit. Układ pokarmowy zostaje pobudzony do trawienia, a nie dostaje pokarmu. Guma nie zastąpi jedzenia, a powoduje choroby śluzówki.  (…)
                                       Więcej w numerze 31 Porad na zdrowie
                                                                                                 opracowanie: Jolanta Łuczkowska   



Zmieniony ( 02.01.2015. )
 
Seler na receptę PDF Drukuj Email
Redaktor: Małgorzata Barnaś   
04.10.2014.
Ta roślina, znana od starożytności, spotykana jest w dwu postaciach: seler korzeniowy i naciowy. U nas popularniejszy jest ten drugi, jako jeden z podstawowych składników włoszczyzny. Znacząco wpływa na smak potraw. Już sam wygląd korzenia, przypominający mięsień sercowy, kojarzony jest – i słusznie – z dobroczynnym działaniem na ten organ. Ale to nie wszystko. Seler zawiera liczne związki niezbędne dla zdrowia, jak cholina, asparagina, mannit, glutamina, śluzy flawonowe, glikozydy, olejki eteryczne, kwas nikotynowy, witamina A, prowitaminy z grupy B, PP, E, C (więcej niż w cytrusach), ponadto węglowodany tłuszcze, białka, aminokwasy,  mikroelementy: sód,  potas, magnez, mangan, siarkę, wapń, fosfor, żelazo. Seler jest niskokaloryczny, jego 1 kg to zaledwie 40 kalorii, zaś działanie moczopędne sprzyja dietom przy odchudzaniu. Ma jeszcze jedno ważne znaczenie: oczyszcza organizm z toksyn.
Działa wzmacniająco, zasilając organizm człowieka w składniki mineralne. Leczy gościec, reumatyzm, choroby układu moczowego w tym kamicę moczową, poprawia przemianę materii łagodzi sklerozę, reguluje miesiączkowanie, wzmacnia pracę nerek i wątroby, korzystnie działa na serce. W potrawach należy gotować go jak najkrócej, aby nie utracił cennych olejków eterycznych. 
Najkorzystniej jest jadać go w postaci surowej. Korzeń utarty na tarce można mieszać z innymi warzywami (marchew, pietruszka, kiszona kapusta, chrzan), także np. z jabłkiem i jeść w postaci surówki. Nie traci wtedy leczniczych i odżywczych walorów jakimi są m.in. olejki eteryczne. W medycynie ludowej seler był zalecany przy oziębłości płciowej jako afrodyzjak. 
Ze względu na zawartość w bulwach substancji insulinopodobnych, jak 3-butyloftalidem, sok z selera, podobnie  wywar z nasion, obniżają poziom cukru w krwi. To warzywo może więc służyć jako środek dla cukrzyków zawsze dostępny w „domowej apteczce”. Można go również stosować w okładach przyspieszających gojenie ran. Działa przeciwbólowo. Wywar z korzenia jest skutecznym środkiem na leczenie odmrożeń. Sparzone zielone liście przykładane na skórę powodują usuwanie piegów. Nasiona selera naciowego (znanego wcześniej od korzeniowego) od dawna w medycynie ludowej stosowano na wzdęcia, niestrawności, w leczeniu astmy, reumatyzmu, wysokiego ciśnienia, także jako środek moczopędny oraz afrodyzjak. Obecnie nasiona mają zastosowanie w leczeniu chorób układu moczowego i w zaburzeniach przemiany materii. Inhalacje z soku selerowego leczą ból głowy przy migrenie.(…)
                              Więcej w  numerze 31 Porad na zdrowie
                                                                                                        Małgorzata barnaś 
               
Zmieniony ( 02.01.2015. )
 
««  start « poprz. 1 2 3 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 18 z 19
Pierwsze strony
Reklama
 
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk