16.07.2020.
 
Leczenie wodą PDF Drukuj Email
Redaktor: Krzysztof Kamiński   
04.04.2016.
    Korzystanie z darów natury może w dużym stopniu wspomóc leczenie chorób środkami farmakologicznymi, a niektórych przypadkach może je nawet zastąpić. Przykłady, o jakich informuje spółka „Wody Karpackie” świadczą o tym, że w wielu stanach chorobowych powrót do zdrowia można osiągnąć w najprostszy sposób – pijąc źródlaną wodę o właściwościach leczniczych. Woda ta, dzięki zawartości alkalicznych wodorowęglanów i węglanów pomaga w utrzymaniu prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Mając współczynnik pH 9,2 posiada właściwości alkalizujące, a więc zdolność do neutralizowania kwasów. Czasem tyle wystarczy, by organizm sam pokonał chorobę.
     Przyklad 1. Kobieta cierpiała na kamicę moczanową, badanie wykazało kamienie w nerkach. Po ich próbie rozbicia metodą litotrypsji (falą dźwiękową), część udało się rozkruszyć. Pozostałe kamienie utknęły w moczowodach. Kolejny zabieg także nie rozdrobnił ich całkowicie. Chora postanowiła zastosować niekonwencjonalną metodę i zaczęła pić wodę alkaliczną w ilości 2 litry dziennie – równomiernie w ciągu dnia. Po 3 miesiącach tej kuracji po kamieniach nie było śladu. (…)
                    Więcej w numerze 37 Porad na zdrowie
                                                                    Oprac. Krzysztof Kamiński

Zmieniony ( 04.07.2016. )
 
Floroterapia - Kwiat zdrojówki rutewkowatej PDF Drukuj Email
Redaktor: dr Henryk Różański   
04.04.2016.
    Zdrojówka rutewkowata – Isopyrum thalictroides Linne jest byliną rozpowszechnioną w naszym kraju, głównie w lasach liściastych: grądach, buczynach i łęgach, a czasem również w obszerniejszych zadrzewieniach śródpolnych. Kwitnie od połowy marca do maja. Nie jest rośliną pospolitą. Często można ją można spotkać w południowej części Polski. Dorasta do 30 cm wysokości. Owocem jest płaski mieszek z zagiętym dzióbkiem.
Roślina ta nie była stosowana w medycynie ludowej i oficjalnej krajów Europy Środkowej, czy Zachodniej. Potencjalne możliwości jej zastosowania w lecznictwie podam na podstawie własnych doświadczeń i badań oraz analizy literatury zagranicznej.(…)
    Surowcem zielarskim może być kwitnące ziele, kłącze lub same kwiaty. Kwiaty należy zbierać w początkach kwitnienia. Kłącze powinno być wykopywane na przedwiośniu lub jesienią. Do celów leczniczych radzę stosować wyłącznie surowce wysuszone. Preparaty z nich uzyskane trzeba stosować z rozwagą, w dawkach ściśle określonych. Zdrojówka należy do ziół alkaloidowych. Najwięcej alkaloidów jest w podziemnych organach, mniej w zielu i kwiatach.(…)
            Działanie i stosowanie
Napar i nalewka z kwiatów zdrojówki działają obniżająco na podwyższone ciśnienie krwi, rozkurczają naczynia wieńcowe, znoszą kolki w obrębie układu moczowego i układu pokarmowego. Alkaloidy zdrojówki wpływają silnie żółciopędnie, rozkurczowo, przeciwkaszlowo, uspokajająco, przeciwbólowo i pierwotniakobójczo. Hamują rozwój bakterii, wirusów i grzybów. Izokorydyna zawarta w zdrojówce działa przeciwnowotworowo wobec komórek ludzkiego raka wątroby.(…)
Napar z kwiatów zdrojówki
 3 g suchych kwiatów zalać 1 szklanką wrzącej wody, odstawić na 30 minut, przecedzić. (…)
            Więcej w numerze 37 Porad na zdrowie
                                                                            dr Henryk Różański
                                    
Zmieniony ( 04.07.2016. )
 
Odżywianie w profilaktyce wzroku PDF Drukuj Email
Redaktor: Małgorzata Dębska   
04.04.2016.
    Współczesny styl życia coraz bardziej wywiera negatywne skutki na nasz organizm. Niewłaściwe odżywianie, a przy tym brak ćwiczeń i nadmiar godzin pracy - mają znaczący wpływ na jego kondycję. Każda część ciała, aby właściwie funkcjonować potrzebuje odpowiednich warunków i budulców. Również oczy - jeden z najważniejszych organów poznawczych, wymagają odpowiedniej profilaktyki.
    W codziennym życiu nieodzownie towarzyszy nam czytanie, patrzenie, oglądanie, przyglądanie się, dlatego istotne jest również zwrócenie uwagi na odpowiednie dbanie o tak ważny organ, jakim są oczy. Niestety, coraz częściej wypoczywamy pasywnie, spędzając wiele godzin przy komputerze, konsoli do gier, oglądamy telewizję do późnych godzin wieczornych, a do tego często mamy zły nawyk czytania przy sztucznym świetle. Również w pracy, przebywając w klimatyzowanym pomieszczeniu czy spędzając długie godziny przed monitorem komputera, nadmiernie eksploatujemy wzrok, co prowadzi do zmęczenia oczu.
    Jak wynika z rozmowy z lekarzem Robertem Matusikiem, ekspertem Centrum Okulistycznego „Nowy Wzrok”, wiedza o tym, jak wpłynąć na właściwą kondycję naszego wzroku jest nadal niewielka.(…)     - Żeby wzrok funkcjonował prawidłowo szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na produkty zawierające witaminy A, C i E oraz luteinę i cynk – doradza Robert Matusik - Nasz jadłospis powinien być bogaty również w witaminy z grupy B oraz przeciwutleniacze i kwasy omega – 3.
    Witamina A to najbardziej znana z witamin kojarzących się ze wzrokiem. Jej niedobór powoduje duże problemy z widzeniem po zmierzchu (tzw. „kurzą ślepotę”), a długotrwały brak może prowadzić nawet do utraty wzroku.(…)
    Nie bez znaczenia w dbaniu o wzrok są również ćwiczenia oczu, zwłaszcza w przypadku osób, które spędzają dużo czasu przy komputerze lub długo czytają. W takim wypadku oczy skupione są w jednym punkcie co powoduje szybsze ich zmęczenie oraz wysuszenie. Gimnastyka oczu pozwala rozluźnić napięcie akomodacyjne, zrelaksować wzrok, a także zniwelować utrwalanie się nieprawidłowego układu optycznego oka. (…)
        Więcej w numerze 37 Porad na zdrowie                                                                                                            Małgorzata Dębska
                                     Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Zmieniony ( 04.07.2016. )
 
Jak wrócić do aktywności na wiosnę? PDF Drukuj Email
Redaktor: Małgorzata Dębska   
04.04.2016.

    Aktywność fizyczna to nie tylko moda, dla wielu również styl życia. Amatorów sportów przybywa zwłaszcza na wiosnę, kiedy po zimowej przerwie chcą zrzucić dodatkowe kilogramy, nacieszyć się słońcem, spędzić aktywnie czas z przyjaciółmi na świeżym powietrzu. Jak podają wyniki badania CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, największym zainteresowaniem cieszy się jazda na rowerze oraz pływanie. Inne formy rekreacji to bieganie, turystyka piesza, piłka nożna. Wiele osób nie zdaje sobie jednak sprawy, iż do nawet pozornie lekkich aktywności fizycznych, należy odpowiednio się przygotować.
    Aby odpowiednio rozpocząć sezon rowerowy, powinniśmy wcześniej wzmocnić organizm treningiem poprawiającym wydolność, także ćwiczeniami wzmacniającymi poszczególne partie mięśni. Dla rowerzysty ważne są silnie mięśnie nóg, dlatego należy wykonywać przysiady. Aby wzmocnić tułów - ćwiczyć pompki, a równocześnie zmniejszyć napięcie mięśni okołokręgosłupowych przez ćwiczenia na sprzętach. Podczas przygotowań nie wolno zapomnieć o ramionach i o ćwiczeniach interwałowych jak np. skakanie na skakance, poprawiające ogólną kondycję.
    Bieganie, jak każda aktywność, niesie za sobą możliwości urazów wynikające z obciążenia organizmu. Szczególnie na kontuzje narażone są osoby, które nie ćwiczyły w zimie. W przygotowaniach do sezonu ważny jest udział w zajęciach typu fitness, pilates, joga. Podczas biegania powinniśmy wzmacniać nie tylko łydki i pośladki (…)
    Aby ulżyć sobie w cierpieniu można zastosować wodny masaż - na przemian puszczając zimny i ciepły strumień wody lub rozluźnić mięśnie i przyspieszyć krążenie krwi gorącą regenerującą kąpielą. Dodając do wody parę kropel olejku aromatycznego, warto poleżeć w wannie przynajmniej pół godziny. (…)
                    Więcej w numerze 37 Porad na zdrowie
                                                                      Małgorzata Dębska              

                                                                  Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Zmieniony ( 04.07.2016. )
 
Rady dla aktywnych PDF Drukuj Email
Redaktor: Marta Majkowska   
04.04.2016.
    Omlet, jogurt, kanapka z serem czy baton? Większość z nas zastanawia się na jakie żywieniowe przyjemności można sobie pozwolić po wyczerpującym treningu. Jak właściwie dopasować dietę po wysiłku, by uzyskać jak najlepsze efekty? Jakie produkty spożywać po zajęciach sportowych? Jedzenie po wysiłku jest z reguły lekceważone przez osoby, które dopiero rozpoczęły swoją przygodę ze sportem. Często w ten sposób chcemy zgubić zbędne kilogramy. Należy jednak pamiętać, że niewłaściwie skomponowana dieta może nie tylko szybko zniweczyć nasze sportowe plany, a przede wszystkim źle wpłynąć na nasze zdrowie. Warto zatem przyjrzeć się posiłkom jakie należy spożyć po wysiłku fizycznym. Jakie dania powinny znaleźć się na naszej top liście w „powysiłkowym” menu?(…)
    Przyrządzając posiłki po treningu powinniśmy zwrócić uwagę na ich różnorodność. Dobrze zbilansowana dieta jest kluczem do pożądanych efektów sportowych. Przykładem dania, które łączy w sobie sporą ilość węglowodanów oraz białka są wrapy z kurczakiem. (…) Innym przykładem dania, jakie warto spożyć po treningu są płatki owsiane z bananem, który jest skarbnicą białka i węglowodanów, składników korzystnie wpływających na regenerację mięśni po wysiłku.(…)
                    Więcej w numerze 37 Porad na zdrowie
                                                               Marta Majkowska
                                                     Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Zmieniony ( 04.07.2016. )
 
««  start « poprz. 1 2 3 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 18 z 19
Pierwsze strony
Reklama
 
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk