20.09.2018.
 
Zioła w kuchni (1) PDF Drukuj Email
Redaktor: Jolanta Miklar   
03.04.2018.
    Odkąd człowiek ujarzmił ogień, stworzył pierwsze naczynia, zaczął traktować pokarm nie tylko jako konieczność do przeżycia, ale pewne źródło przyjemności, żywienie nabrało innego wymiaru. Nie chodziło już o zaspokojenie głodu i jak zdobyć pokarm, lecz jak go przyrządzić i podać. Odkrywano nowe techniki kulinarne, wprowadzano składniki często sprowadzane z odległych krajów. Wszystko po to, by dogodzić własnym kubkom smakowym. Wielki udział w rozwoju sztuki kulinarnej na całym świecie miały przyprawy, dzięki którym nawet najprostsze danie przechodziło metamorfozę, a kucharzenie urosło do rangi ważnego elementu kultury. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym powszechnie używanym roślinom przyprawowym, ich znaczeniu w nadawaniu potrawom smaku, a równocześnie ich działaniu zdrowotnemu.
ANYŻ. Pochodzi rejonu Morza Śródziemnego. Do Polski przybył w Średniowieczu, rozpropagowali go benedyktyni. Jest dodatkiem do ciast i słodyczy, także do żytniego chleba. Aromatyzuje się nim napoje alkoholowe. Świetnie komponuje się z rybami i drobiem, pasuje do dań warzywnych. Działa wiatropędnie, reguluje trawienie, pobudza apetyt.
Zmieniony ( 28.06.2018. )
Czytaj
 
Zioła w chorobach układu krążenia PDF Drukuj Email
Redaktor: lek.med. Krzysztof Błecha   
03.04.2018.
    Czy poza lekami z apteki możemy w jakiś sposób wzmocnić  zdrowie układu sercowo-naczyniowego? Nieustanny rozwój nauki sprawia, iż mamy coraz więcej dowodów na to, że naturalne preparaty ziołowe mogą wspomagać leczenie chorób układu krążenia. Leki syntetyczne odgrywają kluczową rolę w leczeniu tych schorzeń, jednak zioła mogą stanowić cenne uzupełnienie terapii.
    Podstawowym surowcem zielarskim stosowanym w chorobach układu krążenia jest kwiatostan głogu. Zwiększa on kurczliwość, a przez to siłę mięśnia sercowego, poprawia jego ukrwienie. Ponadto poprawia przewodnictwo elektryczne w mięśniu sercowym, a także przyspiesza jego rytm jeżeli akcja serca jest zwolniona. Może być stosowany łącznie z preparatami syntetycznymi.
  
Zmieniony ( 28.06.2018. )
Czytaj
 
Leczenie zatok PDF Drukuj Email
Redaktor: lek.med. Urszula Gołaszewska   
03.04.2018.
    Zatoki oboczne nosa są to przestrzenie powietrzne położone w twarzoczaszce,  łączące się z jamą nosową, występujące symetrycznie jako zatoki: szczękowe, sitowe, czołowe i klinowe. Błona śluzowa wyścielająca jamy nosowe przechodzi na zatoki i wrasta w kość. Jaka jest rola zatok obocznych nosa tego jeszcze medycyna ostatecznie nie odkryła. Od dziesiątków lat za to wiadomo, że jeśli w organizmie zawodzą  podstawowe systemy wydalnicze, czyli układ pokarmowy, oddechowy i moczowy, wówczas śluzy i złogi, których organizm nie potrafi wydalić, gromadzą się w przestrzeniach pustych zatok, powodując ich stan zapalny, a w konsekwencji pogorszenie ogólnego stanu zdrowia.
    Nagromadzona wydzielina w przestrzeniach zatok stanowi dobre podłoże do rozwoju infekcji. W zależności od sezonu infekcyjnego i kondycji zdrowotnej organizmu, mogą to być infekcje wirusowe, bakteryjne, grzybicze lub alergiczne.
  
Zmieniony ( 28.06.2018. )
Czytaj
 
Medycyna świętej Hildegardy Zapominanie, demencja czy choroba Alzheimera? PDF Drukuj Email
Redaktor: Bożena Ciosek   
03.04.2018.
    Mózg – najcenniejszy skarb naszej świadomości, nasza tożsamość. Używany na co dzień jest jakże bardzo niedoceniany. Przyzwyczajamy się do tego, że funkcjonuje, że wszystko gra – pamiętamy, zapamiętujemy, komunikujemy się z otoczeniem, odpowiadamy logicznie na pytania, sami zadajemy sensowne pytania, udzielamy mniej lub bardziej sensownych odpowiedzi. Nie myślimy o tym, że któregoś dnia ta podstawowa umiejętność może doznać zaburzenia. Nagle któregoś dnia zauważamy, że brakuje nam słów, że nie pamiętamy czego szukaliśmy, zapominamy o umówionych spotkaniach i nie potrafimy żyć bez kalendarza. To prawda, że niejednokrotnie wynika to z ogromu codziennych obowiązków, lecz coraz częściej po prostu nie możemy zapamiętać rozkładu dnia. Również idąc po zakupy, nie polegamy już na własnej pamięci.(…)


Zmieniony ( 19.07.2018. )
Czytaj
 
Ćwiczenia odstresowujące PDF Drukuj Email
Redaktor: Henryk W. Szczepański   
03.04.2018.
     Stres może negatywnie wpływać na sprawność fizyczną. Badacze potwierdzają, że u ludzi, których mózg jest regularnie atakowany hormonami stresu, wydajność spada do 40 %.
Ćwiczenie rozładowujące napięcia emocjonalne
     Wyznacz sobie odcinek drogi, który zazwyczaj pokonujesz w 15 minut. W chwilach silnego wzburzenia emocjonalnego, stresu, natłoku zadań z jakimi nie umiesz sobie poradzić, poświęć na pokonanie tej trasy 30 minut. W czasie spaceru zwracaj uwagę na otaczający cię świat, na przyrodę. W terenie zabudowanym przyglądaj się budynkom, chodnikowi itp. Pamiętaj, aby w trakcie spaceru spokojnie, głęboko oddychać. Już po 10 minutach poczujesz uspokojenie myśli, mięśnie się rozluźnią. Nie przerywaj ćwiczenia nawet, gdy będzie ci się wydawać, że zaczyna cię nudzić.

Zmieniony ( 28.06.2018. )
Czytaj
 
««  start « poprz. 1 2 3 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 9 z 19
Pierwsze strony
Reklama
Advertisement
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk