04.07.2020.
 
Jak dbać o kręgosłup. Nadwaga ma znaczenie PDF Drukuj Email
Redaktor: Henryk W. Szczepański   
06.10.2015.
    Nadwaga ma negatywny i destruktywny wpływ na nasz kręgosłup. Mowa tu nie tylko o nadwadze spowodowanej nadmiarem tkanki tłuszczowej, gdyż zdarza się niekiedy nadwaga spowodowana nadmiarem masy mięśniowej. Dla jasności podzielę więc nadwagę na nadwagę mięśniową i tłuszczową.
    Nadwaga mięśniowa  nie jest tak szkodliwa dla kręgosłupa jak tłuszczowa, pod warunkiem że odpowiednio są rozbudowane mięśnie posturalne. Ten typ nadwagi występuje najczęściej u sportowców uprawiających sporty siłowe oraz u kulturystów. Destrukcyjny wpływ nadwagi mięśniowej na kręgosłup zaczyna się wówczas, gdy mięśnie tracą swoją kondycję, wiotczeją, dlatego też należy je ciągle utrzymywać w odpowiedniej kondycji. Zwiotczałe mięsnie stają się zbędnym balastem, obciążającym nadmiernie układ kostny, szczególnie stawy międzykręgowe i stawy kończyn dolnych.
    W swojej praktyce miałem wiele przypadków, w których problemy z kręgosłupem zaczęły się po zmianie pracy z ciężkiej fizycznej na siedzącą, biurową. Dopiero kiedy zaleciłem regularne chodzenie na siłownię i utrzymywanie mięśni w odpowiedniej kondycji, problemy ustąpiły.
    Problemy z nadwagą mięśniową w przyszłości czekają tych młodych ludzi, którzy obecnie chodzą regularnie na siłownię w celu rozbudowania tkanki mięśniowej i bezkrytycznie spożywają wszelkiego rodzaju „wspomagacze”. (…)
                        Więcej w numerze 35 Porad na zdrowie
                                Henryk W. Szczepański
                                     Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
Zmieniony ( 05.01.2016. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Pierwsze strony
Reklama
 
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk