Strona główna  
19.11.2017.
 
Warto ćwiczyć w zimie PDF Drukuj Email
Redaktor: Małgorzata Dębska   
06.10.2017.
    Zima to czas, który w powszechnej opinii nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Krótki dzień, śnieg i niskie temperatury nie zachęcają do wychodzenia z domu, przez co część osób w ogóle rezygnuje z aktywności fizycznej, pozostali wybierają ćwiczenia w pomieszczeniach. Tymczasem ruch na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści i warto z niego korzystać. Co daje?
Bardziej efektywne spalanie kalorii
    Trenując na świeżym powietrzu przy niskiej temperaturze, organizm zużywa więcej energii na utrzymanie stałej ciepłoty ciała. Dzięki temu, wykonując te same ćwiczenia spalamy więcej kalorii i pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Trening w zimie to najkrótsza droga do wymarzonej figury na wiosnę!
Zwiększenie siły i wytrzymałości
    Podczas treningu na świeżym powietrzu mięśnie muszą wykonać większą pracę, by pokonać opór śniegu, co przyczynia się do zwiększenia siły i wytrzymałości. Dzięki temu zimowy trening nie tylko będzie bardziej efektywny, a także zaprocentuje w cieplejszych miesiącach, kiedy trening na suchym, równym podłożu nie będzie sprawiał najmniejszych trudności.
Hartowanie organizmu
    Zima kojarzy się nam z czasem, kiedy łatwo się przeziębić, tymczasem regularna aktywność na świeżym powietrzu hartuje organizm i wzmacnia odporność. Po wysiłku rośnie produkcja białych krwinek, chroniących nasz organizm przed wywołującymi choroby drobnoustrojami.(…)
            Więcej w numerze 43 Porad na zdrowie                                                    Małgorzata Dębska
 
« poprzedni artykuł
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk