Strona główna  
17.07.2018.
 
Zielone - korzystne dla zdrowia PDF Drukuj Email
Redaktor: Jolanta Łuczkowska   
09.01.2018.
    „Zielona żywność” stanowi ochronę przed nowotworami, chorobą serca, zaburzeniami pokarmowymi, jest źródłem węglowodanów złożonych, beta-karotenu, błonnika i chlorofilu. Oto o czym warto wiedzieć:
* Młode zielone liście i łodygi roślin zbożowych (pszenica, owies, żyto, jęczmień)  zawierają  wielokrotnie więcej witamin, substancji odżywczych, enzymów, białek niż ich dojrzałe ziarno. Podobne właściwości mają ciemnozielone liściaste warzywa oraz zioła (pokrzywa, szałwia, mięta). Zawierają wszystko co jest potrzebne do utrzymania odporności.
* Jęczmień jest najstarszym zbożem na świecie, młody zielony jest idealną szybką żywnością, ponieważ sok z jego liści zawiera potas, wapń, magnez, organiczne żelazo, miedź, fosfor, mangan, cynk, chlorofil  i ważny enzym – dysmutazę ponadtlenkową.
* Lucerna – korzeń lucerny gromadzi wiele podstawowych substancji odżywczych (witaminę A, B6, E i K), korzystne jest także kiełkowanie nasion lucerny(…)
                Więcej w numerze 44 Porad na zdrowie
                                                                    Jolanta Łuczkowska


Zmieniony ( 03.04.2018. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk