Strona główna  
24.06.2018.
 
Ćwiczenia odstresowujące PDF Drukuj Email
Redaktor: Henryk W. Szczepański   
03.04.2018.
     Stres może negatywnie wpływać na sprawność fizyczną. Badacze potwierdzają, że u ludzi, których mózg jest regularnie atakowany hormonami stresu, wydajność spada do 40 %.
Ćwiczenie rozładowujące napięcia emocjonalne
     Wyznacz sobie odcinek drogi, który zazwyczaj pokonujesz w 15 minut. W chwilach silnego wzburzenia emocjonalnego, stresu, natłoku zadań z jakimi nie umiesz sobie poradzić, poświęć na pokonanie tej trasy 30 minut. W czasie spaceru zwracaj uwagę na otaczający cię świat, na przyrodę. W terenie zabudowanym przyglądaj się budynkom, chodnikowi itp. Pamiętaj, aby w trakcie spaceru spokojnie, głęboko oddychać. Już po 10 minutach poczujesz uspokojenie myśli, mięśnie się rozluźnią. Nie przerywaj ćwiczenia nawet, gdy będzie ci się wydawać, że zaczyna cię nudzić.

Pozytywne wspomnienia
      Odporność na stres można także uzyskać stosując technikę „mind’s eye” (oko umysłu). Polega ona na tym, że w trudnych sytuacjach przywołujemy pozytywne wspomnienia, sceny zapisane wcześniej w naszym mózgu np. impreza rodzinna, chwile z udanej wycieczki itp. Gdy zauważysz, że tracisz kontrolę nad zachowaniem, weź 9 głębokich oddechów przeponowych, zmuszając korę mózgową do świadomego odzyskania kontroli nad zachowaniem organizmu. Nie pozwól, aby zapanowały nad tobą emocje!
Szybkie usuwanie stresowych napięć
    Stres jest drugim z kolei co do wagi czynnikiem wpływającym destrukcyjnie na kręgosłup. Często w wyniku jakiejś sytuacji jesteśmy tak spięci, że nie możemy normalnie funkcjonować. Mięśnie napięły się w skurczu, oddech się spłycił, serce wali jak młotem. Ten stan jeśli nie zostanie rozładowany, zsumuje się z już istniejącym stanem napięć i prędzej czy później odezwie się jakąś dolegliwością. Aby temu zapobiec, warto wykonać któreś z ćwiczeń likwidujących ten stan.
Ćwiczenie 1
   Przyjmujemy pozycję stojącą. Wraz z głębokim wdechem (przeponowym) rozciągamy mięśnie kręgosłupa pionowo w górę. W końcowej fazie wdechu unosimy się wysoko na palcach, następnie wypuszczamy powietrze ustami z jednoczesnym szybkim opadnięciem na pięty. (…)
   Więcej w numerze 45 Porad na zdrowie
                                                                             Henryk W. Szczepański
                                                                              Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk