Strona główna arrow Szukaj  
20.09.2018.
 
Deklaracja celu życia PDF Drukuj Email
Redaktor: Henryk W. Szczepański   
28.06.2018.
    Technika dochodzenia do wyznaczenia i poznania swojej „deklaracji celu życia” jest zaczerpnięta z książki Jimiego Leonarda Twoje najskrytsze marzenie. (Polecam przeczytać i przerobić zawarte w niej ćwiczenia). Dokonałem niewielkich zmian niezbędnych dla polskich realiów. Ćwiczenia przez niego opisane tak mnie zmieniły, że teraz uważam się za szczęśliwego człowieka i wiem po co żyję. Dopóki nie uświadamiałem sobie celu życia, moim życiem sterowali inni. Zawsze stawałem przed wyborem: konformizm lub bunt. Od momentu opracowania swojej „deklaracji”, jestem samosterowny, co pozwala mi żyć pełnią życia.
    Procedura wytyczania swojego celu
    ETAP I
1. Wyobraź sobie, że masz moc innego ukształtowania świata. Jesteś władny zmienić w nim wszystko, nawet charaktery i naturę ludzi. W prostych zdaniach, w formie pozytywnej zapisz swoje wyobrażenia – marzenia o idealnym świecie np. „pokój i dobrobyt dla wszystkich”, „wzajemne zrozumienie się ludzi”, „spełnianie się pragnień wszystkich mieszkańców Ziemi”.
 2. Napisz na kartce minimum 15 rzeczy jakie lubisz u siebie, jesteś z nich dumny, cenisz je. Zapisz w formie rzeczowników np. poczucie humoru, umiejętność nawiązywania kontaktów, robienie dobrych zdjęć, umiejętność zdobywania i pomnażania zasobów finansowych. Jest to lista nr 1.  
 3. Ze sporządzonej listy wybierz 3 – 4 punkty najbardziej znaczące dla ciebie. Zaznacz je.
    ETAP II
1. Napisz listę 10 – 15 działań, w które lubisz się angażować, a są one wyrazem wybranych przez ciebie rzeczy z listy nr 1. Zapisz je w formie rzeczownika odczasownikowego, np. opowiadanie dowcipów, rozumienie drugiego człowieka, słuchanie drugiego człowieka, zdobywanie nowych przyjaciół i znajomych, imponowanie swoją wiedzą, imponowanie swoim majątkiem. Jest to lista nr 2.(…)
Opracowanie własnej „deklaracji celu życia” i trzymanie się jej na co dzień pozwoli złagodzić, a nawet zlikwidować napięcia w wielu segmentach ruchowych kręgosłupa, a szczególnie w obrębie: C1, C2, C3,C5, Th1, Th3, Th4, Th5,Th 6, Th11. L2, L3, L4, L5, S2.
Więcej w numerze 46 Porad na zdrowie
                                Henryk W. Szczepański  
                                 Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Pierwsze strony
Reklama
Advertisement
Webdesign by Webmedie.dk Webdesign by Webmedie.dk