Wiosna w kuchni
Redaktor: dr Jacek Roik   
01.04.2015.
    O tej porze roku przyroda budzi się do życia, a organizm człowieka sygnalizuje różne dolegliwości. Jesteśmy osłabieni, bardziej skłonni do przeziębień, odczuwamy ból w stawach kończyn i w kręgosłupie, może wystąpić krwawienie z dziąseł – samoistnie lub w czasie mycia zębów. Zdarza się, że gorzej widzimy o zmroku. Jak zatem żywić się wiosną, aby czuć się dobrze oraz mieć energię do pracy i nauki w szkole?
    Warzywa i owoce są jedyną grupą produktów zawierających witaminę C i prowitaminy A, których niedobór organizm odczuwa szczególnie dotkliwie właśnie na wiosnę. Ważnym i zawsze dostępnym źródłem witaminy C są wszystkie warzywa kapustne, a więc kapusta biała, włoska, czerwona, brukselka, także kalafiory, brokuły, papryka; wszystkie zieleniny jak szczypiorek, koperek, natka pietruszki. Bogatym źródłem karotenu czyli prowitaminy A jest - zawsze dostępna – marchew, także sałata, szpinak, zielony groszek, fasolka szparagowa, zielona pietruszka.
    Zaznaczam, że warzywa przy swoich walorach odżywczych i smakowych są niskoenergetyczne. Nie tuczą! Ale na wiosnę wartość odżywcza warzyw i owoców jest obniżona.(…)
                                             Więcej w numerze 33 Porad na zdrowie  
                                                                                           Jack Roik
                                                                                   www.roik.pl ,  Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć               
Zmieniony ( 09.07.2015. )